Kysymyksiä ja Vastauksia (FAQ)

Täältä löydät vastaukset yleisimpiin autonvuokrausta koskeviin kysymyksiin. Valitse alla olevista luokista.

Varaus, peruutus & maksaminen
Veloitetaanko kortiltani rahaa vuokrauksen aikana?

Vuokraushetkellä maksukortillesi tehdään katevarmennus, jonka suuruus Suomessa on arvioitu vuokrauksen loppusumma plus 200 €, jolla katetaan mahdolliset polttoainekustannukset ja/tai vähäiset vauriot.

Vuokrauksen päättyessä maksukortillasi veloitetaan vuokrauksen lopullinen summa. Mikäli katevarmennukselle ei ole käyttöä, palautuu varattu summa automaattisesti kortillesi. Palautusviive riippuu kortin myöntäjästä/pankista.

Maksaako varauksen peruuttaminen?

Joissain tapauksissa voidaan periä peruutusmaksu. Useimmissa vuokraushetkellä maksettavissa varauksissa ei sovelleta peruutusmaksua. Ennakkoon maksetut varaukset voidaan peruuttaa viimeistään kaksi päivää ennen auton noutoajankohtaa, jolloin hyvitämme koko summan takaisin. Mikäli peruutus tehdään myöhemmin, veloitetaan 45 € peruutusmaksu, joka veloitetaan maksukortilta, jota on käytetty varauksessa.

Hyvityksessä kestää noin 10 pankkipäivää, ennen kuin rahat ovat käytettävissä kortillasi.

Varaukset, jotka ovat tehty matkanjärjestäjän tai välittäjän kautta

Jos olet varannut ja maksanut ennakkoon vuokra-autosi muualta kuin suoraan Hertzin verkkosivuilta, sinun tulee olla suoraan yhteydessä heidän asiakaspalveluun autonvuokraukseen liittyvissä kysymyksissä. Myös silloin kuin vuokraus on jo päättynyt.

Miksi saan virheilmoituksen ”Ennakkoon maksettua varausta ei voida vahvistaa”?

Tämä tarkoittaa, että maksu ei mene läpi maksukortiltasi. Yleisimpiä syitä tähän ovat kortilla olevat maksuestot. Tarkista maksukorttisi ehdot verkkopankistasi. Varauksen veloitus tehdään pankissa, joka sijaitsee Dublinissa.

Miksi saan eri hintoja, kun olen kirjautunut sisälle jäsennumerollani?

Useimmiten tähän vaikuttaa lisäturvien valinta profiilissasi. Euroopassa hertz.fi tarjoaa hinnat, jotka yleensä sisältävät CDW:n ja TP:n (kolari- ja varkausturvan). Tämä tarkoittaa, että jos et ole valinnut jäsenprofiiliisi kumpaakaan turvaa, verkkosivusto ei voi tarjota ennakkoon maksettuja tai edullisia tarjoushintojamme.

Voinko maksaa vuokrauksen etukäteen toisen puolesta?

Et voi. Vuokrauksen maksamiseen käytetyn maksukortin tulee kuulua vuokrasopimukseen merkitylle auton vuokraajalle.

Kuinka lisään vuokrasopimukselle lisäkuljettajan?

Tämä tehdään paikan päällä auton noudon yhteydessä. Lisäkuljettajaksi merkittävän henkilön on oltava läsnä vuokraushetkellä ja esitettävä voimassa oleva ajokortti.

Jos noudat auton toimipisteen aukioloaikojen ulkopuolella tai miehittämättömästä toimipisteestä, ota yhteyttä toimipisteeseen tai Hertzin asiakaspalveluun lisäkuljettajan lisäämiseksi.

Kuinka paljon lisäkuljettajan lisääminen maksaa?

Suomessa lisäkuljettaja maksaa 29,50 € per vuokraus.

Kuinka kauan minulla on ollut oltava ajokortti, jotta voin vuokrata auton?

Suomessa ei ole muita vaatimuksia kuin, että sinulla on voimassa oleva ajokortti ja että olet täyttänyt 18v. Ikärajoitukset vaihtelevat maakohtaisesti. Löydät lisää tietoa kohdasta Vuokrausehdot, edellytykset ja vaatimukset.

Miksi varauksen yhteydessä vaaditaan maksukorttitietoja sellaiseen varaukseen, joka maksetaan paikan päällä noudon yhteydessä?

Jossain maissa ja tietyissä automalleissa varaukseen liittyy no show-maksu, joka veloitetaan, mikäli varausta ei peruuteta tai noudeta ehtojen mukaisesti. Tämän takia varauksessa vaaditaan maksukorttitiedot, vaikka kortilta ei varaushetkellä veloiteta mitään.

Onko mahdollista muuttaa ennakkoon maksettua varausta?

Kyllä, osittain. Voit tehdä muutoksia nouto- ja palautuspäiviin, nouto- ja palautusaikaan sekä autoluokkaan. Et kuitenkaan voi muuttaa noutopaikkaa tai auton vuokraajaksi merkittyä henkilöä.

Mikäli päivämäärä, kellonaika tai autoluokka muuttuu ja muutos vaikuttaa varauksen hintaan, www.hertz.fi ilmoittaa uuden vuokrauksen kokonaishinnan. Mikäli varauksen hinta on muuttunut, vain erotus veloitetaan tai hyvitetään kortiltasi.

Hyvityksen tapauksessa kestää noin 10 pankkipäivää ennen kuin rahat ovat käytettävissä korttitililläsi.

Mitä tapahtuu, jos en peruuta enkä nouda varattua vuokra-autoa?

Ilmoitathan mahdollisista muutoksista vuokra-auton noutoon liittyen toimipisteeseen, johon varaus on tehty tai Varauspalveluumme. Auton noutamatta jättämisestä perimme Suomessa 65 € No Show -maksun.

Voiko autoa ajaa minun lisäksi joku muu henkilö?

Vuokrausehdot vaihtelevat maittain. Löydät lisää tietoa kohdasta Vuokrausehdot, edellytykset ja vaatimukset.

Ota tarvittaessa yhteyttä paikalliseen Hertz-toimipisteeseen.

Miten löydän lähimmän toimipisteen?

Täältä löydät kaikki toimipisteemme.

Ota tarvittaessa yhteyttä Varauspalveluumme.

En ole saanut varausvahistusta

Jos sinulla on tiedossa varausnumero, voit hakea varausvahvistuksen itse verkkosivuiltamme. Paina tästä. Pääset katsomaan varaustasi, kun täytät kenttiin varausnumeron sekä vuokraajan sukunimen

Jos varausnumero puuttuu, ota yhteyttä Varauspalveluumme.

Mihin kellonaikaan vuorokausivuokraus päättyy?

Yksi vuokrausvuorokausi on 24 tuntia. Vuokrausajan päättymisaika määräytyy aina noutoajan mukaan. Jos noudit vuokra-autosi klo 12.00, seuraavan vuorokauden veloitus alkaa seuraavana päivänä klo 12.00.

En ole saanut kuittia?

Kuittikopioita voi hakea itse verkkosivuiltamme. Voit hakea sen täältä. Etsiäksesi vuokrauksen kuittikopion, anna kuljettajan sukunimi sekä joko kuljettajan ajokortti ja/tai luottokortin tiedot.

Voi kestää jopa 7 päivää auton palautuspäivästä, jotta kuitti vuokrauksesta on saatavilla. Kuittikopiot ovat saatavilla 6 kuukauden ajan auton palautuksesta.

Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tarkistatteko luottotiedot vuokra-auton noudon yhteydessä?

Hertz voi pyytää luottotietoja. Tämä voi vaihdella toimipisteittäin. Autovuokraamona meillä on oikeus tarvittaessa tarkistaa luottotiedot varmistaaksemme, että vuokraaja on luottokelpoinen vuokraamaan auton meiltä.

Sakot & liikennerikkomukset
Miten toimitte sakkojen, liikenne- ja pysäköintimaksujen kanssa?

Useimmissa Euroopan maissa peritään käsittelymaksu jokaisesta liikennerikkomuksesta, josta viranomainen on yhteydessä Hertziin. Käsittelymaksut vaihtelevat maittain.

Sakot/tiemaksut Yhdysvalloissa hoitavat yleensä PlatePass ja RentalCarTicket, jotka vastaanottavat tiedot Hertziltä auton transponderin kautta. Kuitit ja tiedot löytyvät heidän verkkosivuiltaan (katso linkit yllä).

Sain pysäköintisakon vuokra-autooni Suomessa?

Vuokraajana olet itse vastuussa pysäköintisakkojen maksamista ajallaan. Maksamatta jättämisestä tai myöhässä maksamisesta veloitamme sakon lisäksi käsittelymaksun.

Olen ajamassa Suomesta vuokratulla autolla Norjassa/Ruotsissa. Miten tietullit maksetaan?

Vuokraajana olet itse vastuussa tietullien maksamisesta. Tietoa Norjan tietullien maksamisesta löydät täältä. Maksamatta jättämisestä veloitamme kulut myöhemmin käsittelymaksuineen.

Olen ajamassa Suomesta vuokratulla autolla ulkomailla. Miten tieverot, moottoritie-, silta-, tunneli-, liikenne- ja pysäköintimaksut maksetaan?

Vuokraajana olet itse vastuussa maksujen maksamisesta niissä maissa, joissa vuokra-autolla ajat. Maksamatta jättämisestä veloitamme kulut myöhemmin käsittelymaksuineen.

Miten Yhdysvalloissa toimitaan sakkojen ja tietullien kanssa?

Yhdysvalloissa sakot ja tietullit hoidetaan yleensä PlatePassin ja RentalCarTicketin kautta, jotka saavat tiedot Hertziltä autossa olevan transponderin kautta. Veloitus tapahtuu maksukortilla tai laskulla. Kuitti ja maksuohjeet löytyvät alla olevilta verkkosivuilta.

www.platepass.com
www.rentalcarticket.com

Olen vuokraamassa autoa Euroopassa. Miten sakkoja, liikenne- ja pysäköintimaksuja tai tietulleja sovelletaan?

Viranomainen on yhteydessä Hertziin. Auton omistajana Hertz ilmoittaa kyseisen vuokraajan yhteystiedot. Hertz veloittaa vuokraajalta käsittelymaksun ja sakko tulee vuokraajalle postitse. Käsittelymaksu vaihtelee maittain.

Lisäpalvelut
Lisäpalvelulla ei ole saatavilla hintaa. Mitä tämä tarkoittaa?

Tämä tarkoittaa yleensä sitä, että lisäpalvelu on jo sisällettyvuokrauksen hintaan.

Kuinka lisään talvirenkaat varaukseeni?

Suomessa 1.11 – 31.3. välisenä aikana kaikki vuokra-automme on varustettu talvirenkailla.

Yritän lisätä lisäpalveluita/-laitteita varaukseeni, mutta järjestelmä ilmoittaa, että varusteet ovat ”on request”?

Tämä tarkoittaa, että valitsemasi lisäpalvelut/-laitteet ovat saatavilla pyynnöstä, eikä niitä pysty varaamaan verkkosivuston kautta. Ole yhteydessä Varauspalveluumme saatavuuden tarkistamiseksi ja varauksen tekemiseksi.

Huomioithan, että jo tehtyyn varaukseen ei ole mahdollista lisätä enää lisäpalveluja/-laitteita.

Voinko vuokrata lisäpalveluita vuokraamatta autoa?

Suomessa tämä palvelu ei ole mahdollista.

Haluan varata auton, jossa on vetokoukku?

Et voi valitettavasti varata vetokoukullista autoa verkkosivustomme kautta. Useat toimipisteet voivat kuitenkin tarjota vetokoukullisia autoja. Varataksesi ota yhteyttä Varauspalveluumme.

Vakuutuksen omavastuu
Mikä on SuperCover?

SuperCover on lisäturva, jonka poistaa omavastuusi autosta vahingon sattuessa. Voit lukea lisää SuperCoverista täältä.

SuperCover-ehdoissa saattaa olla maakohtaisia eroja.

Mitä turvia vuokraukseeni sisältyy?

Varauksen yhteydessä ilmoitetaan, mitkä turvat sisältyvät hintaan ja mitä lisäturvia on mahdollista ostaa vuokraushetkellä. Tiedot tästä löytyvät myös varausvahvistuksesta, joka lähetetään sinulle varauksen vahvistamisen yhteydessä.

Huomioithan, että kolariturvan CDW (Collision Damage Waiver) ja varkausturvan TP (Theft Protection) jälkeen jää usein myös omavastuu, joka vaihtelee maittain ja autoluokittain.

Korvaako turva kadonneet autonavaimet?

CPP (Complete Protection Package) sisältää SuperCover-turvan, PI:n (tapaturma- ja matkatavaravakuutuksen) ja avainturvan. Tämä tuote korvaa kadonneet tai vaurioituneet autonavaimet.

Vuokraussäännöt ja -ehdot
Tarjoatteko yhdensuuntaisia vuokrauksia?

Yhdensuuntaiset vuokraukset Suomessa Hertz-toimipisteiden välillä ovat mahdollisia. Yhdensuuntaisesta vuokrauksesta peritään lisämaksu. Tarkista hinta varauksen yhteydessä.

Saako autolla ajaa Suomen rajojen ulkopuolella?

Tämä riippuu siitä mihin maahan olet ajamassa. Auton varauksen yhteydessä sinun tulee ilmoittaa, jos olet poistumassa autolla Suomen rajojen ulkopuolelle ja mihin olet autolla ajamassa.

Hertz-auton maastavientiin tarvitset kirjallisen maastavientiluvan. Veloitamme tästä lisämaksun. Myös ulkomailla aiheutetut tullimaksut, ruuhkamaksut, tieverot tai vastaavat ovat auton vuokraajan vastuulla.

Mikä on autonvuokrauksen ikäraja Hertzillä Suomessa?

Suomessa vaadimme autonvuokraajalta 18 vuoden ikää ja voimassa olevaa ajokorttia.

Tarkista maakohtaiset vuokraussäännöt ja -ehdot varauksen yhteydessä.

Mikä on FPO (Fuel Purchase Option)?

Ostaessasi FPO-lisäpalvelun maksat täyden tankin polttoainetta kiinteään hintaan auton noudon yhteydessä. Tällöin vuokra-auto saa palauttaa tyhjällä tankilla. Käyttämätöntä polttoainetta ei hyvitetä takaisin. FPO:n avulla säästät aikaa ja rahaa.

Saako vuokra-autolla hinata?

Ei. Hinaus on vuokrasopimusehtojen vastaista, eikä sitä sallita missään olosuhteissa.

Mitkä ovat vaatimukset auton vuokraamiselle?

Vuokrausehdot vaihtelevat maittain. Pääset lukemaan kohteesi vuokrausehtoja verkkosivuiltamme Hinnat ja varaukset > Vuokrausehdot. Toimipistehakuun voit kirjoittaa auton noutopaikan ja saat toimipisteen tarkemmat tiedot näkyviin painamalla Lisää toimipisteen tietoja.

Voit tarvittaessa ottaa yhteyttä Varauspalveluumme.

Vuokra-auton nouto ja palautus
Toimipiste, josta haluan noutaa auton, on suljettu haluamanani ajankohtana. Mitä minun tulee tehdä?

Osa toimipisteistämme tarjoaa maksullisen noutomahdollisuuden aukioloaikojen ulkopuolella. Saatavuuden tarkistamiseksi pyydämme ottamaan yhteyttä Varauspalveluumme tehdäksesi varauksen.

Mitä jos noudan vuokra-auton sovitun ajankohdan jälkeen?

On tärkeää ilmoittaa toimipisteeseen mahdollisista viivästymisistä. Mikäli vuokra-autoa ei ole noudettu tunnin kuluttua varatun noutoajan jälkeen, eikä asiakas ole ottanut yhteyttä Hertziin, Hertzillä on oikeus vuokrata auto toiselle asiakkaalle.

Mikäli saapuminen viivästyy lennon myöhästymisen takia ja lennon numero on kirjattu ylös varaukseen, pidämme autoa varattuna tunnin ajan lennon laskeutumisesta.

Kuinka kauan voin noutaa vuokra-autoni sovitun ajan jälkeen?

Varaamme autoa yhden tunnin sovitusta noutoajankohdasta edellyttäen, että nouto tapahtuu toimipisteen aukioloaikojen puitteissa.

Onko vuokra-auto mahdollista palauttaa aukioloaikojen ulkopuolella?

Tämä on mahdollista useimmissa toimipisteissä. Varausvaiheessa järjestelmämme ilmoittaa, mikäli palautus toimipisteen aukioloaikojen ulkopuolella ei ole mahdollista.

Hertz Gold Plus Rewards -jäsenyys
Mitä hyötyä minulla on Hertz Gold Plus Rewards -jäsenyydestä?

Hertz Gold Plus Rewards -jäsenenä sinulla on pääsy useisiin etuihin, jotka tekevät auton vuokraamisesta Hertzillä nopeampaa, helpompaa ja kannattavampaa. Voit liittyä mukaan ilmaiseksi. Lue lisää eduista täältä.

Kuinka paljon Hertz Gold Plus Rewards -jäseneksi liittyminen maksaa?

Liittyminen on ilmaista. Liity mukaan täältä.

En muista jäsenyyteni salasanaa?

Paina verkkosivuillamme Kirjaudu/Liity -painiketta, jonka löydät sivumme oikeasta yläreunasta. Kirjoita kenttään jäsennumerosi ja paina sitten unohdin salasanani -linkkiä

Syötä sähköpostiosoitteesi ja saat hetken päästä salasanan vaihto-ohjeet sähköpostiisi.

Miksi saan korkeamman hinnan, kun olen kirjautunut sisään Hertz Gold Plus Rewards -jäsenenä?

Useimmiten tähän vaikuttaa lisäturvien valinta profiilissasi. Euroopassa hertz.fi tarjoaa hinnat, jotka yleensä sisältävät CDW:n ja TP:n (kolari- ja varkausturvan). Tämä tarkoittaa, että jos et ole valinnut jäsenprofiiliisi kumpaakaan turvaa, verkkosivusto ei voi tarjota ennakkoon maksettuja tai edullisia tarjoushintojamme.

Sain maksukorttiani koskevan virheilmoituksen yrittäessäni rekisteröityä Hertz Gold Plus Rewards -jäseneksi?

Yleisin esille tuleva virheilmoitus on ” "Card Hash Number cannot be null for paymentCard number 1. [WS4011]".”.

Maksuvälineenä ei voi käyttää debit-kortteja tai pankkikortteja. Tämä johtuu siitä, että Hertz Gold Plus Rewards -profiilit toimivat maailmanlaajuisesti ja ne ovat yhdistetty kansainvälisiin pankkijärjestelmiin. Nämä järjestelmät hyväksyvät vain luottokortteja maksuvälineenä.

Voiko Hertz Gold Plus Rewards -jäsenyyteen lisätä jälkikäteen päättyneen vuokrauksen?

Ei, jäsenumeron tulee olla kirjattu varausvaiheessa, jotta vuokraus voidaan rekisteröidä Hertz Gold Plus Rewards -jäsenvuokraukseksi.

Voinko hyödyntää jäsenyyttäni, jos varaan vuokra-auton välittäjän kautta?

Et pysty. Hyödyntääksesi jäsenyyttä, sinun tulee tehdä varaus verkkosivujemme kautta osoitteessa hertz.fi tai Varauspalvelumme kautta

Miksi automallien valikoima vaihtelee sen mukaan, olenko kirjautunut jäsenprofiilini vai en?

Tämä johtuu usein siitä, minkä autoluokan olet valinnut jäsenprofiiliisi. Useimmiten jäsenpalvelumme voi auttaa sinua tarkistamaan profiilin ja tekemään varauksellesi sopivamman valinnan.

Voit myös kokeilla painaa Näytä kaikki -painiketta varausvaiheessa, jossa pääset valitsemaan haluamasi automallin. Näin saat näkyviin kaikki sillä ajankohdalla toimipisteessä tarjolla olevat automallit jäsenprofiilisi valinnasta riippumatta.

Onko mahdollista rekisteröidä jäsennumero jo tehtyyn varaukseen tai vuokraukseen?

Tämä ei valitettavasti ole mahdollista.

Voinko käyttää jäsenyyttäni, jos varaan välittäjäsivustojen kautta?

Tämä ei valitettavasti ole mahdollista.

Miksi en voi käyttää Å-, Ä- ja Ö-merkkejä varauksenteon yhteydessä tai Hertz Gold Plus Rewards -jäsenprofiilissani?

Kirjaimia ei voi käyttää varauksenteon yhteydessä tai jäsenprofiilissa hertz.fi -sivustossa määritetyn merkkikoodauksen vuoksi.

Hertz on kansainvälinen yritys, jossa jokaisen maan on voitava nähdä ja lukea varauksen ja jäsenprofiilit parhaan mahdollisen palvelun takaamiseksi ja vuokraustoimipisteestä riippumatta. Sinun on mahdollista valita merkkejä A-Z, koska kaikissa maissa ei ole käytössä Å-, Ä- ja Ö-kirjaimia.

Lisää Hertz Gold Plus Rewards -ohjelmaan liittyviä kysymyksiä ja vastauksia löydät täältä.
 
Vuokra-auton vauriot
Mitä tarkistatte autosta vauriotarkastuksessa?

Auton vauriotarkastuksen yhteydessä tarkastamme auton korin, lasit, renkaat, vanteet ja sisätilat sekä lisävarusteet

Mitä pidätte auton normaalina kulumisena?

Auton normaaliin kulumiseen kuuluvat naarmut, kulumat ja vauriot, joita ei erota metrin (1 m) etäisyydeltä autosta värisävyt huomioon ottaen.

Normaaliin kulumiseen kuuluvat myös kiveniskut, naarmut ja painaumat, joissa maalipinta on vaurioitunut, mutta vauriot ovat halkaisijaltaan alle 20 mm (1 euron kolikon kokoisia) ja ovat korjattavissa kiillottamalla, paikkamaalauksella tai Smart-korjauksella.

Lisäksi pintanaarmut pölykapseleissa ja alle 2 cm mittaiset naarmut vanteissa kuuluvat auton normaaliin kulumiseen

Tarkastetaanko ajoneuvo vaurioiden varalta, kun noudan auton?

Ajoneuvon kunto tarkastetaan aina jokaisen vuokrauksen jälkeen sekä siirron, pesun ja pysäköinnin yhteydessä. Kirjaamme ylös kaikki vauriot Damage handling -järjestelmään, josta ilmenee auton sen hetkinen vauriotilanne ja vauriohistoria.

Miksi minun tulee asiakkaana tarkastaa ajoneuvo vaurioiden varalta ennen lähtöä, jos ajoneuvot tarkastetaan jokaisen vuokrauksen päätteeksi henkilökunnan toimesta?

Auton vuokraajalla on aina vastuu tarkastaa auto vuokrauksen alkaessa. Autoon on voinut tulla vaurioita sen ollessa parkissa vuokrauksien välissä. Jos havaitset muutoksia auton kunnossa, ilmoita siitä vuokraamoon ennen ajoon lähtöä.

Löysin autosta vaurion, jota ei ole kirjattu lomakkeisiin. Miten toimin?

Ilmoita kirjaamattomasta vauriosta ennen ajoon lähtöä toimipisteen henkilökunnalle. Jos paikalla ei ole henkilökuntaa voit myös soittaa vuokrasopimuksella näkyvään puhelinnumeroon. Muista ottaa kuvat vauriosta ennen auton käyttöönottoa.

Mitä jos vuokra-auto vaurioituu vuokrauksen aikana?

Mikäli vuokra-autoon tulee vika, tai auto vaurioituu, niin ota välittömästi yhteys toimipisteeseen, josta olet auton vuokrannut. Saat toimipisteeltä ohjeet vaurioprosessin jatkoa varten.

Mitä jos kadotan vuokra-auton avaimen?

Ota yhteys toimipisteeseen, josta olet auton vuokrannut.

Muuta
Mitä jos tarvitsen apua tai haluan tehdä muutoksia vuokraukseen vuokra-auton noudon jälkeen?

Vuokrauksen aikana auton vuokrannut Hertz-toimipiste auttaa sinua. Toimipisteen yhteystiedot löydät vuokrasopimukselta tai verkkosivuiltamme.

Mihin voin olla yhteydessä, jos tarvitsen apua vuokrauksen päätyttyä?

Vuokrauksen päätyttyä voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Yhteystiedot löydät verkkosivuiltamme.

Voinko suorittaa ajo-opetusta opetusluvalla Hertzin vuokra-autolla?

Vuokra-autoa ei saa käyttää ajo-opetukseen.

Onko henkilötietojani jaettu muiden toimijoiden kanssa?

Ellet ole antanut suostumustasi, henkilötietojasi ei jaeta kenenkään kanssa. Lue tarkemmin henkilötietokäytännöstämme täältä.

Voinko kuljettaa lemmikkieläintäni vuokra-autossa?

Ilman Hertzin erillistä lupaa, lemmikkieläinten kuljettaminen vuokra-autossa ei ole sallittua. Mikäli olet saanut luvan Hertziltä kuljettaa lemmikkieläintä autossa, tulee auton sisätilat suojata hyvin. Lemmikkieläimet tulee kuljettaa omassa häkissä, valjaissa tai muulla turvallisella tavalla.

Vuokraaja on aina vastuussa lemmikkieläimen aiheuttamasta likaantumisesta ajoneuvossa. Normaalista poikkeavan likaantumisen siivoamisesta voidaan periä ylimääräinen siivousmaksu.

 

Ota yhteyttä

Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi? Ota meihin yhteyttä täältä.